Back to the future- Learning from the past to improve our future

Cesta do Írska

Michaela Bakšiová, 7.ročník

V prvý deň sme sa všetci spoločne stretli až večer pri uvítacej večeri, ktorú sme mali v neďalekej reštaurácii. Prvé oficiálne stretnutie sme mali až na druhý deň vo štvrtok, ktoré bolo v mestskej budove kde nás uvítal riaditeľ školy a člen mestskej rady. Po tomto uvítaní sme sa presunuli do školy. Tu nám niektoré žiačky školy ukázali ich triedy ,ako sa všetky deti v škole učia. Neskôr sme mali pripravený koncert. Tento koncert si pre nás pripravili deti s ich pani učiteľkami. Na koncerte nám predviedli ich írske tance a írsku hudbu. Po koncerte sme so žiačkami šli na hodinu športu. Tu sme sledovali zápas dievčenského írskeho futbalu. Na tomto pobyte sme si prehliadli aj mnohé pamiatky ako je Katedrála Krista Kráľa, sídlo Belveder či štadión v Dubline. A taktiež sme videli mesto Mullingar, s ktorým nás oboznámil pán sprievodca. V meste Mullingar sme videli aj mnohé pamiatky, ktoré symbolizujú nejakú udalosť z Írska. Tým napríklad je pamiatka, ktorá vykresľuje v minulosti hladomor v Írsku.

V piatok sme sa oboznámil so školským systémom a s tým ako prebiehajú ich hodiny v škole. V triede do ktorej sme boli pridelené sme spoznali veľmi milé dievčatá. Boli asi o 4 roky mladšie. S nimi sme spoločne vyrábali výrobky, ktoré sme si nechali na pamiatku. Cez prestávky sme sa spolu s nimi hrali rôzne hry. Ako darček sme dievčatám doniesli náramky, ktoré sme robili. Tieto náramky sa im veľmi zapáčili tak sme ich učili ako sa pletú. V tento deň sme boli navštíviť aj Junior School. Deti z Junior School si pre nás pripravili vystúpenie. Ich vystúpenie bolo pekné a deti ho naozaj pekne predviedli.  Po vystúpení sme boli pridelené do tried, aby sme si mohli pozrieť ako prebieha hodina menších detí. Tieto deti nám na uvítanie zaspievali niekoľko pekných pesničiek. V škole sme strávili pekné spoločné chvíle. Mali sme aj spoločnú večeru, ktorá bola taktiež v škole. Tieto spoločné večere sme si spríjemnili tancom  a skladaním rôznych obrázkov.

V sobotu sme sa presunuli do hlavného mesta Írska, do Dublinu. V Dubline sme mali prehliadku 4. najväčšieho štadióna v Európe. Jeho názov je Croke Park. Na tomto štadióne sa hrajú dva športy - Hurling a Gaelic football. Mali sme možnosť si prehliadnuť aj samotné ihrisko a mnohé iné dôležité miestnosti. Štadión bol naozaj pekný a zaujímavý. Samotný zápas športov by bol ozajstným zážitkom. Po prehliadke sme mali posledný spoločný obed. Týmto obedom sme sa rozlúčili.

V nedeľu už nadišiel náš čas odchodu. Zbalili sme si svoje veci a neskôr sme sa pobrali  na letisko. Z tejto návštevy mi ostali len pekné a prijemné spomienky.

Alexandra Sokoliová, 7. ročník

V momente keď sme doleteli do Dublinu môj prvý dojem bol zaujímavý. Už na prvý pohľad sa mi Írsko páčilo aj keď tam často prší. Vybrali sme si batožinu a čakali na autobus do Mullingaru. Na letisku sme stretli deti aj z iných krajín, ktoré šli s nami...ako napríklad Francúzov, Talianov a Poliakov.

Dostavili sme sa na hotel a potom sme všetci spolu šli na večeru do reštaurácie. Vo štvrtok ráno sme šli do školy. Každá krajina mala pridelené Írske deti, ktoré nás previedli po škole. Majú ju o trochu väčšiu ako my, ale oni napríklad nemajú jedáleň ani cvičebňu. Deti si nosia obed do školy. Aj vyučovanie začínajú neskôr ako my, ale aj končia neskôr. Po prehliadke sme sa naobedovali v škole a potom sme šli na školský koncert. Deti si pre nás pripravili rôzne vystúpenia, kde nám predviedli ich tance, piesne a hru na flaute. Po koncerte mali učitelia stretnutie a deti medzi tým navštívili rôzne triedy. Potom sme šli do vyhliadkového kostola za školou, keďže je to katolícka škola. Poprezerali sme si kostol  a sprievodca nás previedol po rôznych pamiatkach v meste. Po vyhliadke mestom  sme šli na hotel trochu si oddýchnuť a neskôr späť do školy na večeru. V škole sme sa s deťmi bavili, spievali  a tancovali sme spolu.

V piatok sme šli tiež do školy kde sme už boli rozdelené do tried na dlhšie. Boli sme v triede medzi 9-10 ročnými dievčatkami. Spolu sme vyrábali plagát a kríž zo slamiek. Povedali nám oni niečo o ich krajine aj my o našej. Plagát sme vyrábali na deň svätého Patrika, ktorý sa konal 17.3. Kríž sme zase vyrábali na počesť  svätej Brighed. Potom sme navštívili vedľajšiu školu Junior school. Tam chodia deti od veku 4-7 rokov. Aj tam pre nás prichystali program. Predviedli nám ich tradičné Írske divadlo o troch čarodejniciach. Po divadle sme šli späť do školy kde sme sa naobedovali. Po obede sme šli naspäť do tried, kde sme boli na začiatku. Teraz sme neboli dnu ale šli sme von na ihrisko.

Poobede sme navštívili sídlo Belvedere Hse and Gardens mimo mesta. Tam nás previedla sprievodkyňa a ukázala nám ako sa žilo v minulosti, ako varili, aký mali nábytok atď. Keď sme vyšli ukázala nám aj Záhradu víl. Bolo to tam krásne, všetko sme si pozreli a šli späť na hotel. Chvíľu sme si oddýchli a šli aj dnes do školy na večeru. Tento krát sme mali aj určitú aktivitu. Skladali sme puzzle. Deti boli rozdelené do  tímov a tam sme skladali 4 obrazy každého štátu.

V sobotu sme sa už presťahovali do hlavného mesta, Dublinu. Tam sme navštívili Croke Park. Je to štadión v ktorom sa odohrávajú zápasy Írskych športov. Sprievodkyňa nás previedla po štadióne a ukázala nám aj ako sa tie hry hrajú. Potom sme sa naobedovali všetci spolu v reštaurácii a šli sa ubytovať na hostel. Po ubytovaní sme mali voľný program. Šli sme si obhliadnuť mesto.V nedeľu sme mali celý deň voľný program až do odletu.